Wees waakzaam: modemerken doen aan ‘skimpflation’ (David De Vriendt)

In een wereld vol prijsstijgingen is shoppen voor veel mensen nog een verzetje dat verrassend betaalbaar blijft. De prijs van dames- en herenkleding blijft dalen en van inflatie is niks te merken. Maar voor hoelang nog? Voor een artikel in Nina werd ik geïnterviewd door modejournalist David De Vriendt.

Lees het volledige artikel hier: https://www.hln.be/nina/alles-stijgt-in-prijs-maar-kleding-voorlopig-niet-hoezo-wees-waakzaam-modemerken-doen-aan-skimpflation~a2e6ddb5/

Ook Nederlandse journaliste Susan Sjouwerman spreekt zich uit over “skimpflation”: https://www.nporadio1.nl/fragmenten/nieuwsweekend/54e152ca-8c88-4393-b405-6402da3d22c1/2022-08-20-nieuw-fenomeen-ontdekt-bij-dagje-shoppen-skimpflation

Een Nederlandse collega raadde dit artikel aan over inflatie en de maatschappelijke kosten van spullen: https://www.groene.nl/artikel/de-echte-prijs

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.