Moeilijke Dingen Makkelijk Uitgelegd: Corona vs. Kledij

Via Facebook Live leg ik woensdag 3 juni uit hoe de mode-industrie omgaat met de coronacrisis. Kunnen kledingarbeiders de crisis heelhuids doorkomen als merken bestellingen annuleren? En zal de industrie (en wij als consumenten) hier lessen uit trekken? 

Zit die joggingbroek nog lekker? In tijden van corona hebben we duidelijk minder nood aan shoppen. Dat voelen ook de winkels, de merken en – niet te vergeten – de mensen die onze kleren in elkaar stikken. Wat is de impact daarvan, op korte en lange termijn?

Vooral die lange termijn houdt mij de laatste tijd erg bezig.

Ik heb ontwerpers, ondernemers, experten, activisten en retailers de laatste dagen gebombardeerd met geen al te makkelijke vragen zoals ‘Wat is het best case scenario voor de modeindustrie na corona?’, ‘Wat is jullie worst case scenario?’ en ‘Wat denk je dat er écht gaat gebeuren?’

Nu is het aan mij! Op 3/6 ga ik live op Facebook van 19h tot 19h30 in een sessie ‘Moeilijke Dingen Makkelijk Uitgelegd’ (via deBuren, Curieus en Selma Franssen). Daarin wil ik vragen beantwoorden zoals: Hoe kunnen kledingarbeiders de crisis heelhuids doorkomen als merken bestellingen zonder pardon annuleren? En zal de industrie (en wij als consumenten) hier echt lessen uit trekken?

Meer info via https://www.curieus.be/nieuws/nog-meer-moeilijke-dingen-online-makkelijk-uitgelegd & https://deburen.eu/programma/5076/hoe-gaat-de-mode-industrie-om-met-de-coronacrisis

En meer antwoorden op mijn best case/worst case scenario vragen: altijd welkom!

Deze blog maakt deel uit van een dossier over duurzaam shoppen in tijden van Corona en de impact van COVID-19 op de volledige textielketen.

Herbekijk de video van mijn presentatie hier. Binnenkort komt er ook een podcast. Die kan je beluisteren via deBuren in je podcastapp.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *