Welkom in “ons MO* kot”: de impact van corona op de mode-industrie

Voor MO* volg ik al ruim vijf jaar de tendensen en de teneur van de textielindustrie op de voet. In deze vreemde coronatijden geef ik meer uitleg bij mijn laatste artikel, over de toekomst van de mode-industrie en hoe de pandemie bepaalde (rooskleurige en minder rooskleurige) toekomstscenario’s in een stroomversnelling brengt.

In de ‘Welkom in “ons kot”‘-sessies houdt Gie Goris, hoofdredacteur van MO*, twee gesprekken met MO*redacteurs en freelancers ‘die een opvallend artikel brachten, een belangrijk dossier afwerkten of aan een onderzoek werken waarvan we alvast een tipje van de sluier voor u lichten’.

‘Op de MO*redactie is het “kot” een vaste waarde, van lang voordat Maggie De Block de term voor eeuwig of een paar jaar verbond met de corona-lockdown’, schrijft hoofdredacteur Gie Goris aan een trouw publiek aan proMO*’s. ‘Het MO*kot is een klein stukje van onze kantoorruimte, afgezonderd van de rest, maar waar het met twee al moeilijk anderhalvemeteren is.’ Tijd voor de virtuele versie daarvan, dus.

Ik mocht aantreden in de derde sessie van ‘Welkom in “ons kot”‘, op donderdag 11 juni, naar aanleiding van mijn stuk over mode & textielindustrie in tijden van corona. Dat stuk was na een dag het meest gelezen artikel van de week (wat mij lichtjes doet blozen en/of glimmen van trots). MO*journalist Tine Danckaers was ook van de partij: zij had het over omvolking in Israël en Syrië, naar aanleiding van haar artikelen in de recentste papieren MO*, ‘Operatie Populatie’.

Herbekijk de video:

Deze blog maakt deel uit van een dossier over duurzaam shoppen in tijden van Corona en de impact van COVID-19 op de volledige textielketen. Lees ook mijn artikels voor MO*,  Knack Weekend en One World.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *