Steeds meer consumenten hechten belang aan eerlijkheid. Voor ze tot een aankoop overgaan, willen ze een geloofwaardige uitleg over een zo fair mogelijk product. Hoe zet je als modemerk je groene troeven in de verf? En (hoe) ben je het best ook eerlijk over je gebreken?
“In Vlaanderen gebeuren zoveel goede dingen, maar zo vaak vertellen we ze niet.” Dat verklaart Jo Van Assche, CSR-consultant bij het communicatiebureau Make Sense in Gent. “Het is een kwestie van mentaliteit. De hardwerkende zelfstandige die niet wil praten, maar doen. Die denkt dat hij daar geen tijd voor heeft en liever gewoon wil doorwerken. Terwijl er zoveel mooie verhalen zijn.”
Maar hoe kom je naar buiten met al die mooie verhalen? Hoe bouw je een geloofwaardig duurzaamheidsverhaal op? Gelukkig zijn daar handvaten voor.
In een artikel stellen we je de nieuwe handleiding met duurzaamheidslabels van Close The Loop voor. Ook vragen we CSR-consultant Jo Van Assche naar bijkomend advies en een kritische blik op het gebruik van labels. Tussendoor geven ook Wouter De Broeck (Alsico) en Marieke Vinck (CM The Agency, het voormalige Charlie + Mary) hapklare tips.
Lees het volledige artikel voor Flanders DC: https://www.flandersdc.be/nl/magazine/zo-communiceer-je-duurzaam-over-duurzaamheid