De jongste generatie consumenten, Gen Z, wil steeds duurzamer aankopen. Daarvoor hoeven ze geen producten meer te bezitten. Kleding huren kan een ideaal alternatief zijn voor een overvolle kleerkast, blijkt uit Amerikaans onderzoek.
Onderzoekers van de Washington State University (WSU) hebben 362 Amerikaanse jongvolwassenen geïnterviewd over hun aankoopgedrag. Ze wilden meer bepaald te weten komen in hoeverre ze regelmatig kleding kochten.
De bevraagden, geboren tussen 1997 en 2002, behoren tot de jongste generatie koopkrachtigen, ook wel “Gen Z” genoemd. De resultaten van de studie zijn gepubliceerd in het tijdschrift Sustainability.
‘Gen Z-consumenten zijn zeer geïnteresseerd in duurzaam consumeren’, leidt auteur Ting Chi, voorzitter van de textiel- en ontwerpvakgroep van WSU, af uit de resultaten. ‘Ze geven om het milieu en zijn bereid om te veranderen om de planeet te helpen.’
Lees het volledige nieuwsbericht voor IPS: https://www.ipsnews.be/artikel/kleding-huren-plaats-van-kopen-jongvolwassenen-zijn-alvast-fan