Slow Fashion Season pakt campagne anders aan door Coronacrisis

In het licht van de Coronamaatregelen roept Slow Fashion Season consumenten niet langer op om een seizoen lang geen kleren te kopen. ‘Duurzame retailers moeten deze crisis overleven.’

Slow Fashion Season, de campagne die tijdens de zomermaanden (inclusief soldenmaand juli) consumenten aanzet om helemaal geen kleren te kopen, verandert zijn strategie.

‘Dit jaar zal Slow Fashion Season er een beetje anders uitzien’, kondigt de campagne aan via Instagram. ‘De Coronacrisis heeft veel kleine handelaars en duurzame merken in de problemen gebracht. Als je toch iets wil kopen, koop dan bij duurzame retailers. Samen kunnen we ervoor zorgen dat pioniers die al jaren strijden voor slow fashion de crisis overleven.’

Ook tweedehands en vintage shoppen moedigt Slow Fashion Season nog steeds aan. ‘Of je kan ook zoals vanouds eens drie maanden helemaal niks kopen’, stelt de campagne opnieuw voor.

Slow Fashion Season wordt georganiseerd door crowdacting platform CollAction, dat mensen aanspreekt om deel te nemen met duurzaamheidsacties. Pas als het minimum aantal deelnemers bereikt is, gaat de actie door. Vorig jaar lag de lat op 10.000 consumenten en deden uiteindelijk bijna 15.000 mensen mee. Deze zomer hoopt het platform 25.000 consumenten warm te maken om op zijn minst anders te gaan shoppen.

Persinfo: Aangezien ik een jaar lang in het buitenland vertoef, ben ik deze zomer geen ambassadeur meer voor Slow Fashion Season.

Natuurlijk kan je wel nog bij mij terecht over algemene info over de textielindustrie en waarom we beter minder zouden consumeren. Voor specifieke info over de campagne, contacteer slowfashionseason@gmail.com.

Deze blog maakt deel uit van een dossier over duurzaam shoppen in tijden van Corona en de impact van COVID-19 op de volledige textielketen. Lees ook mijn stukken voor MO*Knack Weekend en One World.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *